torsdag den 12. juli 2012

Garnrester til et lille bestillingsarbejde ;-)

Så er der gået en rum tid - men her i huset tager ting tid :-)
I forgårs fik jeg en opgave fra en af mine venner -
Her er hvad jeg startede med


Jamen så kører det - 36 m på 3 pinde og 3 cm rib 2 ret 2 vrang.
Skift til glat og strik derud af i et passende mønster. (Normalt når jeg bruger mine rester til den slags
småting plejer jeg at strikke 1 eller 2 omgange af hvert garn for at bruge dem jævnt).
Her valgte jeg så at strikke 2 lysegrå og så talte jeg 1, 2, 3, 4, 5 omgange af den mørkeste grønne.
Næste gang skulle være 6 omgange, der blev kun 3 for såskulle der ske noget andet end bare glatstrikning i omgange -
Efter total længde i glat og striber på 10 cm strikkes der en smedehæl over 18 m (altid halvdelen af maskerne). Her passede det efter 3 omgange grøn. Da hælen var færdig fortsatte jeg så med de sidste 3 omgange grøn så det blev en samling over vristen.


Nu strikkede jeg så med 5, 4, 3, 2 grønne omgange med 2 omg lysegrå imellem. Så strikkede jeg en omgang af det grønne og så tog jeg ind til tåen over 6 m, 4 omg glat, indtagning over 5 m, 3 omg glat, indtagning over 4, 2 omgange glat, indtagning over 3, 1 omgang glat, strik 2 og 2 sammen, strik de resterende m på en tråd og træk igennem.



En færdig mandesok str 20-21.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar