torsdag den 19. juli 2012

Kage kage kage

Ja så meldte familien deres ankomst og som den yngste af nevøerne sagde (han bliver 25 om snart) "Moster du laver lige den der gode kage ikke?"  JOW - jeg fandt opskriften i gemmerne og nu får I andre lov til at kigge med her.

Bland 800 g sukker, 800 g mel, 1 brev brun bageåulver, 2 spsk kanel i en stor skål.
Smelt nu 250 g margarine og lad det køle let. Tilsæt det sammen med 1 l kærnemælk. Rør godt i dejen så alt er blandet rigtigt.

Nu kan der efter smag tilsættes rosiner, sukat, nødder eller ingefær - i min familie tilsætter vi små æbletern og grofthakkede nødder i rig mængde :-)

Hæld dejen i en bradepande - der står den skal være smurt men jeg bruger bagepapir i min .

Kagen bages ved 200 gr i ca 45 min. Mens kagen er lun drysses der med flormelis gennem sigte :-)

God fornøjelse og jeg siger bare kagen er bedst dagen derpå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar