tirsdag den 6. marts 2012

Slipover til mænd i alle størrelser

Jeg fik en udfordring. Jeg elsker den slags. Torben kom og spurgte om der ikke kunne laves en slipover med en lang ryg noget der gik ud over skulderen, som han kunne bruge i sin dialyse.
Dialysepatienter kræver meget varme og har let til at blive kuldskære. Når de går i dialyse har 70% af dem dialysefistel monteret på brystkassens højre side med et kateter direkte ned i hjertet, som jo sidder i kroppens venstre side. Et menneske har i gennemsnit 3½ - 5½ l blod i kroppen og der løber 50 - 70 l blod igennem et dialyseapparat under en dialysering, så der er ikke noget at sige til at man kommer til at fryse.
Jeg fik tegnet en slipover med knaplukning på højre side.
Hos min lokale garnpusher fandt jeg et garn, der passede til modellen. Nu ligger den i kurven og mangler lidt kanter og nogle knapper som jeg idag har fået fat i fra Netto - træknapper på tilbud. Lige nu skal jeg have skrevet opskriften ned og så skal den gøres færdig, overvejer om det skal være en til salg eller gratis opskrift.
Og imens jeg tænker og strikker kanter ja så ligger hunden tulle her og bare slanger sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar