søndag den 11. marts 2012

Endelig

Ja så blev den der dialysevest/slipover færdig. Jeg må sige jeg syntes det er spændende at strikke noget så specielt og brugbart og pudsigt har kommentarene været den kan da sagtens bruges uden at man er dialyspatient.

Opgaven var "Strik en vest/slipover som man ikke behøver at tage af når de skal tilslutte mig "slamsugeren" og der skal ikke være roser eller gule mænd på den :-)  Denne maskine sluttes til på højre side af brystkassen, hvorfra der går en slange under huden på tværs af brystbenene og ned i hjertet. Derfor tænkte jeg noget lukning lynlås knapper osv.

Mit valg blev knapper og så lod jeg den være længere på ryggen end foran, da dialysepatienter ofte fryser over lænden/nyrerne og det er så lidt risikabelt.

Det færdige resultat er her i Drops Vital - men den kraftige Shetlandsuld fra Ulstrupgarn passer præcis i strikkefastheden, så der er muligheden for at strikke i et kvalitetsgarn til en rimelig pris.



Opskriften på denne vest er endnu ikke færdig men det bliver den i løbet af en uge og den kan så sælges for 30,- som går direkte til dialysepatienterne på Roskilde og Holbæk dialyseafdelinger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar